V preteklosti je bila arhitektova naloga precej preprosta. Srečal se je z naročnikom, ugotovil, kaj ta želi, dal nekaj predlogov, narisal načrte in na koncu pomagal naročniku vse skupaj postaviti.
Danes ni več tako enostavno.
Zaradi naprednih gradbenih tehnologij, vrtoglavega razvoja digitalnih aplikacij, množice okoljskih predpisov in vznemirljivih novih vizualizacijskih in simulacijskih tehnik imajo arhitekti danes možžnost, da mnogo močneje vplivajo na življenja svojih naročnikov, kot kadarkoli prej.
Foto: Martin Metelko
V preteklosti je bila arhitektova naloga precej preprosta. Srečal se je z naročnikom, ugotovil, kaj ta želi, dal nekaj predlogov, narisal načrte in na koncu pomagal naročniku vse skupaj postaviti.
Danes ni več tako enostavno.
Zaradi naprednih gradbenih tehnologij, vrtoglavega razvoja digitalnih aplikacij, množice okoljskih predpisov in vznemirljivih novih vizualizacijskih in simulacijskih tehnik imajo arhitekti danes možžnost, da mnogo močneje vplivajo na življenja svojih naročnikov, kot kadarkoli prej.
V zadnjih letih so se arhitekti naučili, da morajo na naročnike gledati širše. Najbolšjši arhitekti se želijo temeljito podučiti o poslovnih ciljih, potrebah, strahovih in izzivih svojih naročnikov. Želijo popolnoma razumeti priložnosti in tveganja, s katerimi se ti soočajo.
‘Novi’ arhitekt razume potrebe in izzive svojega naročnika kot svoje lastne. Tâko razmišljanje nam pomaga, da pridemo do rešitev, ki imajo za naročnika največjo dodano vrednost. Kot reševalci velikih problemov — na podlagi strokovne presoje in množice analitičnih podatkov — lahko predlagamo naročniku gradnjo nove stavbe, prenovo obstoječe ali pa le spremembo notranje organiziranosti oddelkov.
Ker so postali arhitekturni projekti nepredstavljivo kompleksni, so novi arhitekti razvili odlične vodstvene in organizacijske sposobnosti. Naučili smo se organizirati heterogene time, ki so zmožni v zapletenih situacijah in kratkih časovnih rokih ustvariti odlične rezultate. Vodenja projektov v zahtevnih pogojih smo se naučili iz čisto preprostega razloga: ker je to od nas zahtevalo našše lastno poslovanje.
Naročniki se začenjajo teh znanj pri arhitektih zavedati in jih ceniti. Pogosto nas angažirajo še pred začetkom projekta, da bi pomagali osmisliti vizijo, definirati poslovne cilje in narediti strateški načrt za projekt.
Skoraj po pravilu nas naročniki prosijo, da med projektom koordiniramo tudi time, ki ne sodelujejo direktno pri prenovi ali gradnji, ampak skrbijo v podjetju za branding, oglašševanje, logistiko, nepremičninska vpraššanja ali odnose z javnostjo.
Arhitekti smo digitalne 3D-vizualizacijske in simulacijske tehnike posvojili kot enega od načinov ustvarjanja boljših rešitev za naročnike. Pri uporabi teh orodij smo postali vse boljši in postopoma odkrili nove načine, kako tovrstne storitve ponuditi naročnikom.
Od bolnišničnih urgentnih oddelkov, do sofisticiranih logističnih skladišč in vse, kar je vmes, lahko arhitekti z digitalnimi simulacijami pomagajo naročnikom videti, kako bodo njihovi prostori izgledali in funkcionirali v realnem času. Gradbenikom lahko pomagajo optimizirati gradbeno-logistične načrte za izvedbo projektov ali pa z digitalnim modeliranjem natančno prikažejo napredek pri gradnji.
Ne glede na to, v kateri fazi izboljšanja poslovanja ali razvoja podjetja je naročnik, mu lahko arhitekt, zahvaljujoč svojemu znanju reševanja problemov, vodenja projektov in vizualizacije, ponudi ogromno vrednost.
je prinesel v Advisory Board podjetja Kragelj arhitekti 40 let izkušenj s področij arhitekture, vodenja projektov, strateškega razvoja in izobraževanja. Trenutno v podjetju vodi delavnice poslovnega razvoja za vodje projektov. Michaelu lahko pišete na: michael.tomasik@kragelj.com.
brings 40 years of experience as an architect, manager, educator, and consultant to his role on Krageljs Advisory Board. He is currently in charge of business development workshops for project team leaders. Contact Michael at michael.tomasik@kragelj.com.