Izvedba na ključ je storitev, s katero si bodoči lastniki nepremičnin bistveno poenostavijo postopek gradnje.
Kako poteka?
Izvajalec nastopa kot edini kontakt (Single Point Of Contact – SPOC) naročnika. S tem se zmanjšajo napake in stres, prihranijo se čas in sredstva, naročnik in njegova ekipa pa sta manj obremenjena.
Izvajalec prevzema odgovornost za celoten projekt in nosi vsa morebitna tveganja.
Najpomembneje je, da izvajalec naročniku jamči za ceno, rok dobave in natančen standard kakovosti projekta.
Skratka, naročnik je brez skrbi in se lahko osredotoči na druge prednostne naloge.
Skoraj polovica vseh projektov, s katerimi se ukvarjajo Kragelj arhitekti, so na ključ, pri čemer se njihovo število še povečuje.
Med naročniki so globalne korporacije, hitro rastoča tehnološka in storitvena podjetja ter zasebni vlagatelji in poslovneži, tako tuji kot domači.
Za projekte na ključ so najbolj primerni poslovni, gostinski in stanovanjski objekti – ne glede na vrsto ali velikost.
Ti lahko vključujejo projekte poslovnih prostorov (zasnova ali prenova), naložbe v nepremičnine in stanovanjske objekte.
V nadaljevanju si oglejte naš vodnik za izvedbo na ključ ali pa se za več podrobnosti obrnite na nas.
Izvedba na ključ je najboljša izbira za projekte, za katere so značilni:
Izvedba na ključ vključuje projekte novogradenj in prenov.
Poslovni, gostinski in stanovanjski projekti ter projekti za objekte različnih namembnosti se najpogosteje izvajajo po pogodbi »na ključ«.
Oblikovanje poslovnih prostorov
Prenova poslovnih prostorov
Poslovna stavba
Inovacijski center/razstavni prostor
Prodajni prostor
Stanovanje za najem
Vila za najem
Hotel
Restavracija
Kavarna
Oblikovanje doma (+gradnja)
Prenova doma
Oblikovanje stanovanja
Prenova stanovanja
Dolgoročni najem
Stanovanjski in turistični
Stanovanjski in poslovni
Turistični in poslovni
Zdravstveni in turistični
Zdravstveni in poslovni
Predstavljamo vam tri ključne skupine naročnikov storitev na ključ.
Lastniki mladih zagonskih podjetij in malih do srednje velikih hitro rastočih podjetij iz različnih sektorjev, vključno z digitalnimi storitvami, biotehnologijo in drugimi tehnologijami.
Izvršni direktorji, managerji in lastniki kapitala naprednih regionalnih ter mednarodnih podjetij vseh panog in velikosti.
Posamezniki in pari, vključno s podjetniki, lastniki podjetij in izvršnimi direktorji.
Zakaj se odločajo za izvedbo na ključ?
Tipični projekti
Je fleksibilna in prilagodljiva.
Postopek je mogoče prilagoditi edinstvenim potrebam naročnika.
Je vseobsegajoča.
Vsebuje vsako posamezno nalogo, ki je opisana v nadaljevanju.
Opomba: Naročnik se lahko za izvedbo na ključ odloči tudi po začetku projekta. Pravzaprav je pogosto najbolje, da to odločitev sprejme po zaključku faze shematskega oblikovanja (4. faza).
Če nepremičnina ali lokacija še NI znana, se projekt začne s fazo 0 …
1. korak: V sodelovanju z naročnikom se določijo cilji in obseg projekta (neodvisno od lokacije).
2. korak: Naročnik določi merila iskanja, vključno z značilnostmi idealne lokacije ali nepremičnine.
3. korak: Izvede se iskanje na nepremičninskem trgu, pri čemer se pregledajo tudi nepremičnine, ki niso uvrščene na seznam.
4. korak: Opravijo se obiski lokacij, pregledi nepremičnin s cenami in pogoji ter pravno, davčno in finančno preverjanje nepremičnin.
5. korak: Za naročnika, ki potrdi ožji seznam lokacij, se pripravi popolno poročilo s priporočili.
6. korak: Razvije se testno ujemanje, tj. konceptualna, od lokacije neodvisna zasnova, ki se uporabi za nepremičnine v ožjem izboru.
7. korak: Za vse lokacije se oceni predhodni časovni okvir projekta.
8. korak: Pripravijo se predhodne ocene stroškov, ki vključujejo stroške gradnje in obratovanja.
9. korak: Za dva ali tri najbolj perspektivne scenarije se lahko izračunajo celotni stroški.
10. korak: Končna analiza stroškov in koristi ter študije izvedljivosti se predstavijo naročniku.
11. korak: Naročnik izbere in potrdi najboljšo možnost.
Projektna faza 0 napreduje v fazo 1, 5. korak.
Projekti, pri katerih sta lokacija ali objekt že znana, se začnejo s fazo 1.
1. korak: V sodelovanju z naročnikom se določijo cilji in obseg projekta.
2. korak: Opravijo se razgovori z naročnikom in njegovimi sodelavci, sestavi se projektna skupina.
3. korak: Analiza lokacije se zaključi z meritvami in ogledi.
4. korak: Objekt se izmeri, po potrebi pa se posodobijo tudi tlorisi, pri čemer se zagotovi, da so vse skice točne.
5. korak: Ustvari se niz konceptualnih načrtov.
6. korak: Idejne zasnove se predstavijo naročniku.
7. korak: Pripravi se predhodna ocena stroškov.
8. korak: Pripravi se predhodni časovni načrt.
1. korak: Objekt se izmeri, po potrebi pa se posodobijo tudi tlorisi, pri čemer se zagotovi, da so vse skice točne.
2. korak: Pripravijo se dve do štiri različice zasnove, ki se jih naročniku predstavi z 2D-skicami in vizualni kolaži (moodboard).
3. korak: Pred dokončnim oblikovanjem se pripravijo fotorealistične vizualizacije.
4. korak: Oceno stroškov se posodobi tako, da odraža končno različico zasnove, in se uporablja kot povratna informacija za primerjavo s predhodno oceno stroškov.
5. korak: Časovni načrt projekta se prilagodi izbranim oblikovalskim rešitvam.
1. korak: Z naročnikom se potrdijo končna projektna rešitev, stroški in časovni okvir.
2. korak: Pripravijo se tehnični izrisi ter poročila za odobritve in pridobitev gradbenega dovoljenja.
3. korak: Vodi se pravni postopek pridobivanja vseh potrebnih soglasij in gradbenega dovoljenja.
1. korak: Pripravijo se glavni arhitekturni načrti ter preostali izrisi in načrti.
2. korak: Pripravijo se konstrukcijski, strojni, električni in drugi načrti, ki se jih uskladi z lastnikovimi strokovnjaki.
3. korak: Pripravijo se podrobni izrisi notranje opreme.
4. korak: Pripravijo se gradbene specifikacije (popisi) s podrobnimi opisi delovnih postopkov, barv, materialov, vzorcev, tekstur itd.
1. korak: Uskladi se postopek javnega razpisa.
2. korak: Pregleda se vse ponudbe.
3. korak: S ponudniki se opravijo pogajanja.
4. korak: Pripravi se končna ocena stroškov.
5. korak: Pripravi se časovni načrt implementacije.
1. korak: Potrdijo se izvajalci in podpišejo se pogodbe.
2. korak: Izvajalce se seznani s projektom.
3. korak: Vse izvajalce se nadzoruje in usklajuje (v teku).
4. korak: Proračun projekta se posodablja in upravlja.
5. korak: Časovni načrt projekta se posodablja in vodi.
6. korak: Pripravijo se komunikacijski načrt in poročila o stanju projekta.
7. korak: Začne se gradnja, ki se nadzoruje in usmerja.
8. korak: Pripravi in upravlja se obseg projekta.
9. korak: Pripravijo se načrti nabave (javnega naročanja) in vodenja pogodb.
1. korak: Objekt se pripravi za bivanje (sistemi, naprave itd.).
2. korak: Preveri se funkcionalnost celotnega objekta in udobje bivanja ter odpravi morebitne napake.
3. korak: Pridobi se uporabno dovoljenje.
4. korak: Pri poslovnih ali najemniških objektih se pripravi načrt trženja (fotografiranje, promocija itd.).
1. korak: Organizira se končno čiščenje.
2. korak: Naročnik prevzame objekt.
3. korak: Naročnik »obrne ključ« in začne uporabljati objekt.
4. korak: Od lastnika se pridobijo povratne informacije, opravijo se zadnje prilagoditve in dodelave.
V nadaljevanju je podan okviren časovni načrt za srednje velik (1000 m2) projekt prenove poslovnih prostorov.
Običajno za projekte oblikovanja poslovnih prostorov ni potrebno gradbeno dovoljenje, zato se 3. faza preskoči.
1-2 W
2-3 W
4-5 W
6-8 W
3-4 W
12-16 W
2 W
1 W
1-2 W
2-3 W
4-5 W
6-8 W
3-4 W
12-16 W
2 W
1 W
1–2 tedna
2–3 tedni
4–5 tednov
6–8 tednov
3–4 tedni
12–16 tednov
2 tedna
1 teden
Gradbeni projekt je lahko finančno uspešen, le če poveča vrednost nepremičnine v večji meri, kot so stroški del.
V nadaljevanju so podane štiri strategije, ki jih podjetje Kragelj uporablja za zmanjšanje stroškov in povečanje prihodnje vrednosti nepremičnine.
V roku šest do osem tednov od začetka projekta lahko Kragelj arhitekti izdelamo podrobne, fotorealistične slike predvidenega prostora ali stavbe.
Namen tovrstnih računalniških upodobitev, imenovanih tudi vizualizacije, je naslednji:
Vodenje pogovorov, pri čemer naročnika povabimo, da izrazi svoje potrebe in želje.
Predstavitev zamisli in rešitev za oblikovanje na razumljiv način.
Pomoč projektni skupini med fazami načrtovanja, projektiranja in gradnje.
Pomoč naročniku pri ocenjevanju uspešnosti projekta po njegovem zaključku.
Spodaj si oglejte nekaj vizualizacij in končnih fotografij, ki so prikazane druga ob drugi. Prvi štirje projekti so bili od začetka vodeni kot projekti na ključ.
Naložbena nepremičnina za stranko iz Južne Afrike. Celoten projekt, vse od iskanja nepremičnine in notranjega oblikovanja do gradbenega nadzora in iskanja najemnika, je bil izveden na daljavo. Več o tem preberite tukaj.
Prenova in notranja ureditev stanovanja v zgodovinski stavbi v starem mestnem jedru Ljubljane. Naročniki so imeli sedež v Zagrebu na Hrvaškem. Oglejte si fotogalerijo.
Sodobna hiša na obrobju slovenske prestolnice. To je bil eden najzahtevnejših Kragljevih projektov družinskih hiš, ki je bil izveden z zelo visokimi standardi.
Del novih pisarniških prostorov za vodilno mednarodno logistično podjetje. Oglejte si fotogalerijo.
Prenova pisarn za globalno proizvodno podjetje. Kragelj arhitekti so podjetju pomagali tudi pri izvedbi večjih organizacijskih in kulturnih sprememb. Študijo primera preberite tukaj.
Za vsako izvedbo na ključ so značilna tri ključna merila:
Pravočasna izvedba projekta.
Dokončanje projekta v skladu s proračunom.
Izpolnjevanje določenih standardov kakovosti.
Izvedba na ključ ima dodatne prednosti pred drugimi vrstami poslov:
Izvajalec poskrbi za vse vidike projekta od začetka do konca.
Naročnikom ni treba aktivno sodelovati pri projektu (razen opredelitve ciljev in obsega projekta). Če so že tako zelo zaposleni, je to lahko velika prednost.
Ko je projekt končan, pregledan in dodelan, naročnik, lastnik novega objekta, prejme ključe in ga lahko takoj začne uporabljati.
Ali pa za več podrobnosti pokličite Alja Ceglar.