Spreminjajoča se podoba financ
Poudarek na učenju
Izraz socialnih vrednot

Center of Excellence in Finance – CEF

SPREMINJAJOČI SE SEKTOR

Uveljavljene gospodarske sektorje ovirajo stereotipi, ki jih spremljajo že več desetletij. Odličen primer takšnega sektorja je finančna industrija.

Čeprav jo imamo za konzervativno in se nam zdi, da se osredotoča predvsem na dobiček, to ne velja za sodobno podobo sektorja, ki je bolj raznolika kot kdaj koli doslej, tako glede kadra kot pristopa do zapletenih gospodarskih, socialnih in okoljskih izzivov.

Podjetja, kot je CEF, se borijo proti stereotipom sektorja, ne le z raznolikostjo kadra in načinom, kako se predstavijo, temveč tudi s svojo ponudbo.

Nova generacija podjetij izziva stereotipe o sektorju finančnih storitev.

»Prilagodljivost in razvoj talentov gresta dandanes z roko v roki. Z dobro premišljeno fleksibilno delovno politiko lahko povečamo raznolikost delovne sile, razširimo nabor talentov, s katerimi sodelujemo, in povečamo odpornost pred morebitnimi prihodnjimi krizami.« Oglejte si raziskavo podjetja PwC o delu na daljavo

Široka perspektiva

CEF, ki ima sedež v Ljubljani, je specializirana organizacija za usposabljanje finančnih menedžerjev v javnem sektorju po vsej jugovzhodni Evropi. Osrednja točka njihovega poslovnega modela je načelo, da se bodoči menedžerji ne bi smeli učiti le finančnega upravljanja, temveč tudi širših posledic, ki jih imajo njihove odločitve za družbo, gospodarstvo in okolje.

To so vrednote, ki jih je CEF želel upodobiti pri oblikovanju svojih pisarn v središču Ljubljane. V praksi je to pomenilo strog proračun ter upodobitev najboljših sodobnih načel fleksibilnega dela, agilnosti in humanega oblikovanja.

Ljudje se ne bi smeli učiti le finančnega upravljanja, temveč tudi širših posledic za družbo, gospodarstvo in okolje.

Prvotna načela

CEF se je s Kragelj arhitekti prvič srečal na konferenci Workplace Design, ki jo je gostilo naše podjetje. Že na prvem srečanju se je pokazalo, da imata organizaciji podobne vrednote. Neizogibno sta podjetji razvili dolgoročen odnos, ki temelji na skupnih idealih.

»Ključnega pomena je, da sodelujemo s partnerji, ki nas razumejo ter znajo udejanjiti našo identiteto in načrte,« pravi Cvetka Mozoli, strokovnjakinja za kulturo na delovnem mestu v podjetju CEF. »Ob  hitro spreminjajoči se naravi našega sektorja se nam ni bilo težko odločiti za Kragelj arhitekte, saj so razumeli naše želje. Delovni prostori odražajo kulturo organizacije, ki jo tako lahko začutijo vsi, ki delajo za nas in z nami.«

Cvetka je v okviru intervjuja, ki ga je financiral EU, delila svoj pristop h kulturi na delovnem mestu in oblikovanju.

Cvetka Mozoli

Strokovnjakinja za kulturo na delovnem mestu (CEF)

»Ključnega pomena je, da sodelujemo s partnerji, ki nas razumejo ter znajo udejanjiti našo identiteto in načrte.«

Vhodni prostori

Eden prvih projektov, o katerih se je CEF pogovarjal s Kragljem, je bila preureditev predprostora ter sprejemnega prostora ob predavalnicah in sejnih sobah v glavni stavbi.

»V tem prostoru se organizacija predstavi,« pojasnjuje Cvetka Mozoli. »Za prvi vtis imamo samo eno priložnost, zato je ključnega pomena, da sprejemni prostor in predprostor odražata vrednote podjetja. Izražati morata novo, progresivno miselnost in vključevati prostore za sprostitev ter izmenjavo informacij in idej, prav tako pa tudi prostor za manjše delavnice.

Za prvi vtis imamo samo eno priložnost.

»Dejavnosti, ki so ključne za kolektivne delovne procese, kot sta odpravljanje težav in izmenjava idej, se najlažje izvede v pisarni,« pravi Tim Oldman iz podjetja Leesman v članku za IN Magazine.

Nov pristop

Ekipa Kragelj je tesno sodelovala s podjetjem CEF, da bi razumela njihove potrebe in ambicije. Kontekst je bil ključnega pomena, saj so želeli, da novi prostor ljudem sporoča, da ne gre za tradicionalno organizacijo iz finančnega sektorja, temveč takšno, ki ima enake cilje kot obiskovalci ter je osredotočena na fleksibilnost in mentorstvo.

Ob analizi prostora so se razvili skupni cilji in nastali začetni izrisi. Za uvedbo končnih konceptov je bil potreben sofisticiran pristop k vodenju projektov in nadzoru kakovosti.

Rezultat je svetel, odprt, zračen in predvsem human prostor, ki vabi ljudi, da si ga delijo na način, ki jim najbolje ustreza. Ena najpomembnejših značilnosti dizajna je ta, da lahko prostor vseskozi prilagodijo potrebam podjetja, ki se stalno spreminjajo.

CEF je bil tako navdušen nad Kragljevimi rezultati, da so obseg projekta razširili na celotno pisarno.

»Naše poslovanje temelji na odličnih odnosih in skupnih vrednotah,« pravi Cvetka Mozoli. »Kragelj se je izkazal za partnerja, ki lahko uresniči našo vizijo. Navdušeni smo nad rezultati in veseli, da je enako navdušenje prisotno tudi pri ljudeh, ki uporabljajo predprostor.«

Našli smo partnerja, ki je uresničil našo vizijo.

Veseli bomo vašega sporočila