Poslovni uspeh je pogosto povezan s sprejemanjem sprememb. Ključno je prepoznavanje nastalih sprememb ter zavedanje njihovega vpliva na podjetje in tega, kaj je treba storiti za nadaljnji razvoj. To je vsekakor veljalo tudi za podjetje Manpower, ki se je po temeljiti spremembi korporativne kulture na Kragelj arhitekte obrnilo glede poslovnih prostorov v Ljubljani.
Uspeh podjetja Manpower sloni na tradicionalnih vrednotah, saj gre za eno najstarejših zaposlitvenih agencij na svetu, ustanovljeno leta 1948 v Milwaukeeju v Wisconsinu. Strankam omogoča, da izkoristijo nove priložnosti pri iskanju talentov in s tem povečajo poslovno uspešnost. Podjetje ceni zaposlene in njihovo strokovno znanje, hkrati pa je močno usmerjeno v prihodnost – vse to so dejavniki, zaradi katerih je postalo in ostaja vodilni ponudnik kadrovskih storitev na svetu. V Sloveniji podjetje posluje že od leta 1992.
Prevzem celotne verige balkanskih podružnic podjetja Manpower v petih državah leta 2021 je povzročil precejšnjo spremembo v korporativni kulturi. Novo, mlado vodstvo je želelo upoštevati individualnost vsakega zaposlenega in hkrati obogatiti življenja mladih iskalcev zaposlitve s privlačnimi priložnostmi.
Vodstvo je bilo odprto za nove zamisli in ker je želelo pritegniti najboljše kadre, je dalo večji poudarek fleksibilnosti in krajšim postopkom odobritve v primerjavi z drugimi podjetji. Da bi dosegli bolj fleksibilno, dinamično in sproščeno delovno okolje, so v glavnih državah najprej uvedli štiri dni dela v pisarni in en dan dela od doma, nato pa štiridnevni delovni teden (petek je bil dela prost dan).
Med več kot 60 podjetji, ki so sodelovala v preizkusu štiridnevnega delovnega tedna v Združenem kraljestvu, je 92 % delodajalcev dejalo, da bodo nadaljevali s krajšim delovnim tednom po programu, pri čemer jih je 30 % spremenilo to spremembo v trajno. Med skoraj 3.000 zaposlenimi je 71 % poročalo o zmanjšanju občutka izgorelosti; prišlo je tudi do izboljšav v fizičnem zdravju in blaginji.
Vir: www.4dayweek.com
Podjetje je prepoznalo nekatere težave, s katerimi so se spopadali, začenši z lokacijo poslovnih prostorov v industrijski coni. Med njihovimi poslovnimi cilji je bila namreč tudi pritegnitev vrhunskih vodstvenih kadrov, za kar so potrebovali primernejše poslovne prostore in izboljšan postopek rekrutiranja. Poleg tega je bilo treba preurediti pisarniške prostore za novo vodstvo in reorganizirati celotno ekipo, želeli pa so poskrbeti tudi za to, da bodo imeli dovolj prostora za morebitno prihodnjo širitev podjetja (za 30 do 35 %).
Predvsem pa so ugotovili, da morajo za najboljše rezultate najeti zunanjega izvajalca.
Podjetje je s Kragelj arhitekti že prej sodelovalo zelo uspešno. Pri tovrstnih projektih je zelo pomembno, da se vzpostavi močno zaupanje med stranko in izvajalcem, in podjetje Manpower je bilo prepričano, da bo ekipa Kragelj arhitektov tudi pri tem projektu poskrbela za izjemne rezultate.
Kragelj arhitekti so podjetju zagotovili ključno podporo pri celotnem projektu, od začetne analize in faze načrtovanja do končne izvedbe. Na podlagi bogatih izkušenj s področja arhitekture in oblikovanja delovnih prostorov so oblikovali prostore, ki so izpolnili vse strankine cilje in pričakovanja. Podjetju so zagotovili tudi dragoceno pomoč pri iskanju nove lokacije in analizi stroškov, tako da se je lahko na podlagi prejetih informacij skozi celoten projekt lažje odločalo.
Lokacija poslovnih prostorov v industrijski coni v Ljubljani ni bila primerna. Prostore je bilo težko najti, poleg tega niso imeli recepcije. V skladu s trenutnimi spremembami na področju iskanja in zaposlovanja kadrov, ki se od najemanja nizko kvalificiranih posameznikov čedalje bolj usmerja k iskanju visoko kvalificiranih kadrov, je bilo nujno poiskati primernejšo lokacijo. Visoko kvalificirani posamezniki so pogosto zelo mobilni in iskani, zato je podjetje Manpower potrebovalo prostore, ki so odražali znamko ter strokovnost in kakovost zaposlenih.
Poleg tega je bilo treba izboljšati komunikacijo med službami, ki so v neposrednem stiku s strankami, in zalednimi službami, ki so bile takrat na ločenih lokacijah.
Končni cilj je bil ustvariti poslovne prostore na enem mestu, ki so zares reprezentativni za podjetje ter dovolj fleksibilni in prilagodljivi, da se bo lahko podjetje dodatno širilo.
Oblikovani morajo biti tako, da spodbujajo sodelovanje, ter vključujejo premišljeno načrtovane prostore za razgovore in telefonske pogovore.
Glavni poudarek je bil na lokaciji in ambientu prostorov, ki so morali zagotavljati prijetno in profesionalno okolje, privlačno za morebitne stranke in tudi nove zaposlene.
Kot po navadi so Kragelj arhitekti opravili poglobljeno analizo tehničnih zahtev podjetja, na podlagi katere so oblikovali vrhunsko uporabniško izkušnjo z najsodobnejšo tehnološko opremo v različnih sobah za sestanke v živo in na daljavo ter interne sestanke.
Včasih je težko uskladiti potrebe vseh vpletenih, kar lahko velja za vsak projekt. V tem primeru je bil glavni izziv povezan z odprtim tipom pisarniških prostorov, ki so ga nekateri zaposleni dobro sprejeli, drugi pa so mu bili manj naklonjeni.
Da bi lahko razumeli in rešili navedene izzive, je bilo za Kragelj arhitekte bistveno, da uporabnike vključijo v različne faze projekta. Že na začetku so opravili razgovor s tremi ključnimi vodstvenimi delavci in petimi ključnimi zaposlenimi, da so dobili informacije o njihovih potrebah in željah. V celotnem projektu so bili v redni komunikaciji z uporabniki, pri čemer so predstavili vsako fazo projekta in preverili, ali so njihove potrebe zadovoljene. Poleg tega so se sestali z nekaterimi zaposlenimi, kot so strokovnjaki za informacijsko tehnologijo in znamčenje, ter poskrbeli, da so bile njihove zahteve vključene v projekt in z njim usklajene
Novi delovni prostori so podjetju Manpower zagotovili inovativne in edinstvene oblikovalske rešitve ter načine dela. Ustrezajo specifičnim potrebam podjetja, poleg tega pa izboljšujejo celotno uporabniško izkušnjo, saj spodbujajo sodelovanje med službami, ki delajo neposredno s strankami, in zalednimi pisarnami ter zagotavljajo več prostora za shranjevanje. Druge rešitve vključujejo uvedbo politike čiste mize za večjo urejenost delovnega mesta in nove, namenske prostore za telefonske pogovore, ki omogočajo tiho in profesionalno delovno okolje.