Philip Morris Ljubljana

Manj prostora,
več navdiha

LJUBLJANA, SLOVENIJA

O Projektu

Kot številna podjetja, ki so prepoznala potrebo po vključevanju hibridnega načina dela v načrte za prihodnost, so tudi pri podjetju Philip Morris pristopili k fleksibilni obliki dela. Uvedli so model SMART WORK, ki ga je podjetje Philip Morris zasnovalo na svetovnem nivoju. Ta zaposlenim omogoča, da delovni čas poljubno razdelijo med delom v pisarni in delom od doma.

V podjetju so se zato odločili, da bodo površino delovnih prostorov zmanjšali za tretjino, iz takratnih 960 m² na 660 m².
Naloga Kragelj arhitektov je bila, da proučijo obstoječe stanje in predlagajo, kako delovne prostore pomanjšati in prenoviti, da bi bili še vedno prijetni in, kjer je to mogoče, še bolj učinkoviti.

Pristop

Najprej je bilo treba ugotoviti, kaj v obstoječem delovnem okolju deluje in kaj ne. Ker so bili prostori še razmeroma novi (prenovljeni leta 2015), so Kragelj arhitekti v skladu s svojo trajnostno naravnanostjo obdržali številne oblikovalske prvine, druge pa so izboljšali. Pogovorili so se z različnimi člani ekipe in vodstvom, saj so želeli ugotoviti zlasti, kaj podjetje potrebuje (sejne sobe ter kreativne in sprejemne prostore), pri čemer so upoštevali tudi morebitne vplive hibridnega načina dela na sodobno delovno okolje.

Poleg tega je bilo zelo pomembno tudi preveriti zvočno izolacijo prostorov in količino naravne svetlobe. Morebiten vpliv obeh navedenih dejavnikov so nato upoštevali pri zasnovi novih prostorov.

Končni rezultat

Kragelj arhitekti so na več mestih prepoznali potrebo po dodatni dnevni svetlobi, zato so zasnovali prostor, ki je mnogo prijetnejši za delo.

Poleg tega so ugotovili, da bi bilo treba zmanjšati prenos zvoka med posameznimi prostori, zato so ustvarili več manjših zvočno izoliranih prostorov, ki omogočajo učinkovitejše skupno delo. Poskrbeli so tudi za boljšo izrabo večnamenskega prostora in oblikovali funkcionalne odprte prostore, ki omogočajo in spodbujajo sodelovanje.
Končni rezultat so kakovostni, svetli delovni prostori brez predelnih sten na dveh glavnih območjih.
Poleg tega so zasnovali 16 pomožnih prostorov in delovnih okolij, ki med drugim vključujejo sejne sobe različnih velikosti: veliko sejno sobo, tri sejne sobe za šest do osem ljudi in manjšo sejno sobo za štiri ljudi.
Kragelj arhitekti so prepoznali tudi potrebo po več prostorih, ki podpirajo sodelovanje med zaposlenimi, zato so zasnovali še manjšo govorilnico za dve osebi, sobo za sestanke s stojišči za dve osebi, štiri pisarne za dve osebi, sobo za eno osebo, ki omogoča bolj osredotočeno delo, in zasebno pisarno za vodstvo.
Med bolj neformalnimi prostori, ki spodbujajo sodelovanje, so odprt kreativni prostor za timsko delo in stoječe sestanke ter novo delovno sobo ob recepciji.
Rok za izvedbo projekta je bil zelo kratek, s svojimi izkušnjami in strokovnostjo pa so ga Kragelj arhitekti uspešno izpeljali in poskrbeli, da so bili z rezultatom zadovoljni vsi.

Prenova zasnovana na izvornem projektu Trije arhitekti d.o.o.,  www.triiije.com/en/projects/pmi-headquarters

We’d like to hear from you

Kako povečati produktivnost in finančno uspešnost s pametnejšo zasnovo delovnih prostorov?

Katere so napake, ki se jih morate izogniti?

Pridobite svoj brezplačni vodnik zdaj!