Inovacije se zgodijo, ko jih ne načrtujete
Na konferenci WDC24 je glavni govornik Jesper Toubøl poudaril, kako pomembno je spodbujati take trenutke in kako oblikovanje neformalnih prostorov na delovnem mestu podpira različne načine dela.
Na oder je prišlo šest strokovnjakov iz štirih držav, ki so razpravljali o delovnih prostorih prihodnosti in nam predstavili časovni načrt za uspeh organizacije
Foto: Žiga Ivanc
Prejšnji teden smo na WDC24 blogu govorili o tem, kako koncept prilagodljivosti delovnega okolja pomeni več kot le niz odprtih in zaprtih prostorov. Te aktualne izzive vsakega podjetja je predstavil Mark Catchlove, naslov njenega prispevka pa je bil ‘Fleksibilnost in izbira podpirata storilnost; spoznajte svoje projektne teame’.
Mark Catchlove je poudaril, kako moramo oblikovati prostore in površine, ki podpirajo različne načine dela, dinamiko teamov in potrebe posameznikov. Mark Catchlove, iz MillerKnoll je mnenja, da bi morali dobro zasnovani delovni prostori podpirati štiri osnovne tipe teamov, pri čemer zaposlene primerja z glasbeniki.
Preberite blog prejšnjega tedna tukaj!
V sodobnih delovnih prostorih je fleksibilnost pomembnejša od estetike. Čeprav so lahko lepe pisarne dobra podpora za vaš marketing in branding, pa je visoko učinkovito delovno okolje tisto, kar ustvarja dodano vrednost v smislu produktivnosti in uspešnosti zaposlenih.
Vzemimo za primer SIP, ki je zadnjih deset let strateško razvijal blagovno znamko za močno prepoznavnost na glavnih nišnih trgih, potem pa vse to nadgradil s poslovnimm centrom visokega nivoje. Ali LEGO, katerega novi poslovni sedež na Danskem je super katalizator ozaveščenosti o brandu, vendar pa so delovni prostori v tem hiper modernem poslovnem centru, v pisarnah in v proizvodnji, tisto, kar vrača naložbo.
Prilagodljivo delovno okolje ustvarja občutek povezanosti med posamezniki in teami, vzbuja ponos in pripadnosti podjetju ter skupni prostor spremeni v okolje, kjer lahko zaposleni dosežejo svoje najboljše rezultate.
In že smo pri naslednjem nastopu na WDC24. V vlogi gostiteljice konference (WDC24 se je zgodil v novem poslovnem centru SIP) in marketinške strokovnjakinje je Metka Hrovat navdušila zbrane v dvorani.
Da bi okrepili občutek pripadnosti pri zaposlenih, svetuje Metka, si morajo podjetja prizadevati, da bi ustvarile tako izkušnjo delovnega okolja, ki je primerljiva z izkušnjo blagovne znamke. To pomeni konsistentnost, visoko kakovost in usklajenost vrednot zaposlenih z interno kulturo in vrednotami podjetja.
Kot je izpostavila Metka Hrovat, njihov SIP Experience Center uteleša doslednost pri skrbi za razvoj in zaščito blagovne znamke. Odraža poslanstvo podjetja, skrb za zaposlene, kupce in partnerje in zavezanost odličnosti v vsem, kar podjetje dela in kar podjetje je.
Uspeh podjetja SIP kaže, da se močna izkušnja blagovne znamke začne znotraj podjetja:
1. Zaposleni kot največji podporniki: Blagovne znamke rastejo od znotraj navzven – zaposleni bi torej morali biti največji zagovorniki blagovne znamke podjetja. Pri SIP to dosežejo z jasno izpostavljenimi vrednotami podjetja, ki so povezane z vsakodnevnim dogajanjem v podjetju, od proizvodnih delovnih mest, do pisarniških prostorov.
2. Vidne vrednote: Temeljne vrednote, kot sta trpežnost in prilagodljivost, so vidno predstavljene v vsakem prostoru podjetja, kar ohranja zaposlene povezane z vizijo podjetja in strateškimi cilji, h katerim stremijo.
3. Ponosni na prostore: Novi sedež podjetja SIP te vrednote uteleša in s svojim dizajnom odraža ponos ter poslanstvo podjetja v vsaki svoji podrobnosti. Ko delovno okolje odseva blagovno znamko podjetja, so zaposleni bolj nagnjeni k temu, da se poistovetijo z njegovo vizijo in tako soustvarjajo javno podobo podjetja.
S povezovanjem zaposlenih z blagovno znamko na vseh točkah SIP zagotavlja, da zaposleni niso le motivirani, temveč tudi poosebljajo identiteto podjetja v svojih notranjih in zunanjih interakcijah.
SIP Experience Center, foto: Miran Kambič; SIP Vrednote, Metka Hrovat, @SIP
Če se vrnemo k nasvetom Jesperja Toubøla iz LEGO, lahko še dodatno ponazorimo pomen prilagodljivega delovnega okolja. Pri LEGO sta vključenost in organizacijska struktura ključnega pomena za ustvarjanje idealnega delovnega okolja. Z vzpostavitvijo vzdušja, kjer vsak zaposleni čuti vrednote podjetja, LEGO spodbuja svoje zaposlene, da dosežejo svoje najboljše rezultate.
Podobno kot SIP tudi LEGO načrtno vključuje svojo blagovno znamko v vsak vidik svojega poslovanja in fizičnih prostorov. Njihovo poslanstvo, da “ustvarjajo delovna okolja, ki utrjujejo blagovno znamko in vrednote LEGO”, zagotavlja, da izkušnja v pisarni ne le dodaja vrednost zaposlenim, ampak tudi krepi identiteto blagovne znamke.
1. Interaktivni prostori za sestanke: Sobe za sestanke vključujejo izdelke LEGO in etos blagovne znamke. Večji prostori vsebujejo igrive elemente, kot so LEGO igralne postaje, ki zaposlenim omogočajo ustvarjalno interakcijo z njihovimi izdelki.
LEGO HQ, Jesper Tøubol, @LEGO
2. Edinstvena izkušnja: Od 3D LEGO modelov do sodelovanj z drugimi blagovnimi znamkami in digitalnimi tehnologijami LEGO ustvarja nepozabne trenutke, ki poudarjajo njegovo poslanstvo in vzbujajo ponos med zaposlenimi.
LEGO HQ Danska, @LEGO/C.f. Møller Architects
3. Prisotnost blagovne znamke povsod: Od notranjosti delovnih prostorov do fasade, vsak detajl odraža LEGO blagovno znamko. Zaposleni so nenehno obdani s simboli vrednot in kulture podjetja, kar zagotavlja, da so ponosni, da pripadajo takemu podjetju.
Iščete navdih? Oglejte si LEGO izkušnjo tukaj.
LEGO HQ Danska, @Adam Mørk
Zdaj ko smo pojasnili pomen prilagodljivosti in občutka pripadnosti v delovnem okolju, je tukaj nekaj načinov, kako te ideje uresničiti v vašem podjetju:
1. Določite temeljne vrednote svojega podjetja
Začnite z opredelitvijo vrednot in poslanstva, ki definirajo vaše podjetje.
Jasno definirane vrednote bodo ustvarile trdne temelje za vašo strategijo delovnega okolja.
2. Vključite vrednote v vsakodnevno delovno življenje
Razmislite, kako lahko vgradite vrednote podjetja v vsakodnevne izkušnje svojih zaposlenih. Ali to vključuje ustvarjanje novih tradicij, prenovo prostorov ali zagotavljanje virov, ki odražajo vaše poslanstvo?
Primeri:
Prepoznate SIP vrednote v sliki njihovega sedeža?
SIP Experience Center, Slovenia, foto: Miran Kambič
3. Premislite, ali vaše okolje potrebuje osvežitev
Včasih je nova zasnova ali prenova prostorov najboljši način za krepitev vaših vrednot. Zastavite si vprašanja:
Prenovljeno ali na novo zasnovano delovno okolje lahko vašo ekipo poživi, izboljša zadovoljstvo pri delu in poveča produktivnost. Če ne veste, kje začeti, preberite naš zadnji blog o tem, kako prilagodljivi prostori povečujejo produktivnost.
Lokve HQ, Hrvaška, foto: Kragelj
4. Gradite prepoznavnost blagovne znamke
Prilagajanje ni omejeno le na fizične izdelke ali posebne projekte – gre za izražanje identitete. Uporabite svoj prostor za pripovedovanje zgodbe vašega podjetja na načine, ki odmevajo med vašimi zaposlenimi.
Ideje:
Prepoznavnost blagovne znamke pomeni, da je vaša identiteta vidna na način, ki navdihuje in motivira druge. Bodite ustvarjalni, razmišljajte izven okvirjev in vodite z zgledom, da ustvarite okolje ponosa in pripadnosti za svojo ekipo.
Sodelujte s podjetjem Kragelj arhitekti, kontaktirajte nas za uvodno konzultaijo.
Najboljši prvi korak je običajno ocena potencialov vaših obstoječih ali novih prostorov (WorkplacePotenttial analiza) ali izračun indeksa učinkovitosti vašega delovnega okolja (Workplace Performaince Index).
GenePlanet, Slovenia, foto: Matej Kolaković
Za informacije in poizvedbe: info@kragelj.com
Izabela je strastna zagovornica inovativnih workplace strategij in je obenem odgovorna za brand in marketing v podjetju Kragelj arhitekti. Z diplomo iz arhitekture, urbanizma in gradbenih ved na TU Delft na Nizozemskem prinaša napredne ideje in prakse v projekte za naročnike podjetja.
Kontaktirajte jo: izabela.erzen@kragelj.com
Vas zanima več?
Prijavite se na naš newsletter in prejemajte redne nasvete direknto v vaš inbox.
Na konferenci WDC24 je glavni govornik Jesper Toubøl poudaril, kako pomembno je spodbujati take trenutke in kako oblikovanje neformalnih prostorov na delovnem mestu podpira različne načine dela.
Če ste zamudili WDC24 — ali ste se dogodka udeležili pa želite obnoviti ključne zaključke in priporočila konference, vam bo ta povzetek postregel z glavnimi idejami v zgoščeni obliki.
Ali se lahko storitvena podjetja učijo od proizvodnih in obratno? Mislimo, da lahko.
Metka Hrovat je izvršna direktorica znamke in kadrov v SIP d.d. Šempeter in izvršna svetovalka pri Brand Trust. Magistra ekonomskih znanosti s področja poslovnega prestrukturiranja ima 25 let izkušenj v operativnem in strateškem marketingu, komunikaciji ter upravljanju blagovnih znamk.
V sodobnih delovnih prostorih je fleksibilnost pomembnejša od estetike.
SIP Vrednote:
Pri LEGO sta vključenost in organizacijska struktura ključnega pomena za ustvarjanje idealnega delovnega okolja.