Ne imeti jasne vizije in strategije za delovno okolje

Izšel je nov priročnik za pedagoške delavce Kreativnost + odgovornost = prihodnost

V okviru projekta Promocija poklicnega izobraževanja 2021-2022 je na pobudo Centra RS za poklicno izobraževanje in Centra arhitekture Slovenije v sodelovanju z uspešnimi in navdihujočimi posamezniki ter vidnimi strokovnjaki z različnih področij nastal priročnik KREATIVNOST + ODGOVORNOST = PRIHODNOST. Priročnik je namenjen odkrivanju kompetenc in želja za poklicno usmerjanje, ki bo mladim na kreativen način pomagal pri odkrivanju njih samih, njihovih lastnosti, kompetenc in želja.

Priročnik skozi igro omogoča seznanitev s poklici, ki bodo gradili svet prihodnosti, in s spretnostmi, ki bodo pomembne za uspešno zaposlovanje. Razdeljen je v pet vsebinskih sklopov:

  • Delovni prostori prihodnosti,
  • Razvijajmo svoje veščine,
  • Gradimo svet prihodnosti,
  • Učenje skozi življenje in
  • Sledim samemu sebi. 


V vsakem sklopu so predstavljene življenjske in poklicne zgodbe posameznikov, njihove odločitve, naključja in navdihi, ki so jih pripeljali na poklicno pot. V sklopu Delovni prostori prihodnosti, najdete tudi prispevek Alenke Kraglej Eržen in njeno razmišljanje o dobro zasnovanih delovnih okoljih, njegovemu načrtovanju in razvoju ter o tem kako poklic vpliva na delovni prostor in obratno. Celoten prispevek najdete na strani 34.

V priročniku so predstavljene tudi delavnice za osnovne šole, ki so zasnovane tako, da jih lahko z uvodnim predavanjem učitelji izvedejo v dveh šolskih urah. S kombinacijo različnih delavnic lahko sestavijo vsebino tehniškega dne in učencem namenijo celostno izkušnjo o pomenu in smotrnosti razmišljanja o nadaljnjem izobraževanju in lastnem poklicu prihodnosti. Delavnice so zasnovane izkustveno, s čimer poudarjamo vrednote ročnega dela in navdih za njihovo sodobno interpretacijo.

S priročnikom in delavnicami želimo spodbujati pomen neformalnega znanja, edinstvene lastnosti in potenciale posameznika, nove načine interdisciplinarnega sodelovanja ter željo po preseganju utečenih poti pri odločanju o poklicni poti.

Priročnik želi spodbuditi učitelje, mentorje, spremljevalce, skrbnike in starše mladostnikov, da jim dovolijo sanjati in raziskovati ter jim tako okrepiti vero v znanje in vedoželjnost. Le tako bodo s ponosom udejanjali svojo kreativnost in odgovornost v izbranem poklicu prihodnosti.

Priročnik si lahko prenesete tu.


Related content

Share content

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Sorodne vsebine

Delite vsebino

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email