Inovacije se zgodijo, ko jih ne načrtujete
Na konferenci WDC24 je glavni govornik Jesper Toubøl poudaril, kako pomembno je spodbujati take trenutke in kako oblikovanje neformalnih prostorov na delovnem mestu podpira različne načine dela.
Na oder je prišlo šest strokovnjakov iz štirih držav, ki so razpravljali o delovnih prostorih prihodnosti in nam predstavili časovni načrt za uspeh organizacije
Foto: Žiga Ivanc
Prejšnji teden smo na WDC24 blogu govorili o tem, kako zaposleni doživljajo spremembe v psihičnem, čustvenem in čisto fizičnem smislu. Te aktualne izzive vsakega podjetja je predstavila Sophie Maddison, naslov njenega prispevka pa je bil ‘Kako učinkovito upravljanje sprememb podpira vaš poslovni uspeh’.
Sophie Maddison je poudarila pomembnost jasne komunikacije in empatije v programih sprememb. Podjetja lahko obrnejo odpor v podporo, če vključijo zaposlene zgodaj, zagotovijo ustrezna sredstva in imajo brezrezervno podporo vodstva. Spoznali smo, kako v Philipsu vodijo svoje zaposlene skozi vse faze sprememb, od informiranja in ozaveščanja, do polne podpore in sodelovanja.
Preberite blog prejšnjega tedna tukaj!
Danes se bomo dotaknili še ene fascinantne teme, ki jo je predstavil eden najbolje ocenjenih govorcev na konferenci Mark Catchlove iz podjetja MillerKnoll.
Poudaril je, da koncept prilagodljivosti delovnega okolja pomeni več kot le niz odprtih in zaprtih prostorov. Oblikovati moramo prostore in površine, ki podpirajo različne načine dela, dinamiko teamov in potrebe posameznikov. Mark je mnenja, da bi morali dobro zasnovani delovni prostori podpirati štiri osnovne tipe teamov, pri čemer zaposlene primerja z glasbeniki:
Ko res razumete, kdo so vaši zaposleni in kakšne sposobnosti imajo, vam bo lažje razumeti v kakšnem teamu bodo najbolje funkcionirali in dali največ od sebe. In ko veste, kakšne teame imate in kaj ti potrebujejo, boste vedeli, kako zasnovati delovne prostore, fizične in virtualne, da bodo optimalno podprli delo vaših teamov.
Grafika: Ravni avtoritete in diferenciacija spretnosti, Mark Catchlove, @MillerKnoll
Mark Catchlove poudarja, da kljub nenehnim spremembam ostajajo naše temeljne človeške potrebe enake. Učinkoviti delovni prostori morajo temeljiti na tem, kar ljudi motivira, kot so občutek pripadnosti, varnosti, priznanje za dosežke in dobra samopodoba.
Občutek smisla je še posebej pomemben, saj če ne delamo nečesa, kar se nam zdi pomembno lahko to negativno vpliva na duševno in telesno zdravje. Ob tem vemo, da ljudi motivirajo tudi drugi dejavniki, kot so status, dobri odnosi z drugimi, pripadnost skupnosti in tudi materialne dobrine.
Kaj morate torej upoštevati, ko razmišljate o novih delovnih prostorih za svoje podjetje?
Poskrbite, da zberete dovolj informacij o svojih zaposlenih. Dobro jih spoznajte. Pri tem lahko uporabite anketo, pogovor ali vprašalnik, kar koli bo zagotovilo, da bodo vključeni vsi vaši zaposleni. Poznavanje zaposlenih je ključnega pomena, da jim lahko pomagate in podprete njihove sposobnosti in ambicije.
Mark Catchlove predlaga prehod z modela dela, ki temelji na aktivnostih (activity-based work), na pristop, ki temelji na odnosih (relationship-based work). Poleg oblikovanja prostorov za določene delovne opravke je treba razmisliti o prostorih, ki spodbujajo globlje povezovanje in sodelovanje.
Mark Catchlove poudarja pomen zagotavljanja različnih stopenj interakcij znotraj delovnega okolja, od skupnih prostorov za sodelovanje velikih skupin do individualnih prostorov za zbrano delo. Z zagotavljanjem različnih prostorov, kot so sobe za brainstorming, tihi kotički in prostori za sproščeno druženje, delovni prostor podpira avtonomijo in zaposlenim omogoča, da sami izbirajo, kje in kako se bodo lotili svojega dela.
Za oblikovanje idealnega delovnega prostora Mark Catchlove opisuje naslednje tri ključne korake:
Takšna raven izbire ne izboljšuje le učinkovitosti, temveč tudi spodbuja večjo zavzetost in motiviranost pri zaposlenih. Prilagodljiv delovni prostor inspirira ljudi in je znak zaupanja podjetja v svoje zaposlene, da samostojno opravljajo svoje delovne naloge in sprejemajo odločitve, ki izboljšujejo njihovo učinkovitost.
Grafika: Stopnje interakcij, Mark Catchlove, @MillerKnoll
Zdaj, ko smo spoznali, kako pomembno je razumeti svoje teame, je čas, da ta spoznanja pretvorite v učinkovitejše delovne prostore. Preberite spodaj, kako lahko to storite.
Vse se začne z zavedanjem, da vaši zaposleni potrebujejo delovne prostore, ki so bolje prilagojeni njihovim potrebam. Ali so v vaši organizaciji prisotni izzivi, na primer pomanjkanje sodelovanja ali nepovezanost med oddelki? Prepoznavanje teh težav je prvi korak k ustvarjanju optimalnega delovnega okolja.
Oblikovanje fleksibilnega in funkcionalnega delovnega prostora, prilagojenega potrebam vašega podjetja, je zapleten proces. V podjetju Kragelj smo specializirani za oblikovanje delovnih okolij, ki ustrezajo ciljem in zahtevam vašega podjetja.
Kako to storimo? Vsekakor s pristopom, ki je osredotočen na ljudi:
1. Analizirajte potrebe svojih zaposlenih
Prvi korak je poglobljena analiza za razumevanje edinstvenih potreb vaših teamov, procesov in interne kulture. Z anketami, intervjuji in usmerjenimi skupinami lahko dobimo vpogled v načine i stile dela in želje vaših zaposlenih.
2. Delovni procesi in interakcije
Nato preučimo, kako zaposleni in teami medsebojno komunicirajo. Ugotovimo, katera opravila zahtevajo individualno osredotočenost v primerjavi s sodelovanjem, in tako ustvarimo jasno sliko delovnih procesov. Ta korak zagotavlja, da zasnova delovnega prostora podpira način dela v vašem podjetju.
3. Oblikovanje različnih prostorov
Na podlagi naših ugotovitev je treba razviti strateški načrt delovnega okolja, ki bo zagotavljal različne vrste prostorov, prilagojen potrebam zaposlenih in teamov. To lahko vključuje tiha območja za osredotočeno, individualno delo, odprte prostore za sodelovanje, udobne prostore za priložnostna srečanja in drugo.
(Po zgledu spoznanj Jesperja Toubøla poudarjamo pomen neformalnih prostorov, ki spodbujajo inovativnost. Več o tem lahko preberete tukaj.)
4. Zaposlene vključite v proces oblikovanja
Vključevanje zaposlenih v proces odločanja zagotavlja, da končni delovni prostori izpolnjujejo njihova pričakovanja in zmanjšujejo odpor do sprememb. Kot je povedala Sophie Maddison, je obveščanje in vključevanje teamov v projekt prenove procesov in prostorov zaposlenim v pomoč pri prilagajanju na spremembe ter podpira njihov uspeh in zadovoljstvo.
5. Preizkusite svoje delovno okolje
Ko so novi delovni prostori v uporabi, pot še ni končana. Spremljanje interakcije zaposlenih s prostorom je ključnega pomena. V podjetju Kragelj vam to olajšamo tako, da izvajamo analizo stanja po vselitvi (POE), zbiramo povratne informacije zaposlenih, opazujemo vzorce in po potrebi priporočamo prilagoditve. S proaktivnim pristopom zagotovimo, da delovni prostori še naprej podpirajo spreminjajoče se potrebe vaših zaposlenih, teamov in celega podjetja.
Ko vodstvo podjetja spodbuja vodje na vseh nivojih, da so vzor zaposlenim, bo s tem zagotovilo, da se vrednote ne le sporočajo, temveč tudi dejavno izvajajo. Tako bo poslovni prehod za vse potekal bolj gladko, bolj učinkovito in bolj prijazno.
Za informacije in poizvedbe: info@kragelj.com
Izabela je strastna zagovornica inovativnih workplace strategij in je obenem odgovorna za brand in marketing v podjetju Kragelj arhitekti. Z diplomo iz arhitekture, urbanizma in gradbenih ved na TU Delft na Nizozemskem prinaša napredne ideje in prakse v projekte za naročnike podjetja.
Kontaktirajte jo: izabela.erzen@kragelj.com
Na konferenci WDC24 je glavni govornik Jesper Toubøl poudaril, kako pomembno je spodbujati take trenutke in kako oblikovanje neformalnih prostorov na delovnem mestu podpira različne načine dela.
Če ste zamudili WDC24 — ali ste se dogodka udeležili pa želite obnoviti ključne zaključke in priporočila konference, vam bo ta povzetek postregel z glavnimi idejami v zgoščeni obliki.
Ali se lahko storitvena podjetja učijo od proizvodnih in obratno? Mislimo, da lahko.
Mark vodi skupino Global Insight Group podjetja MillerKnoll, ki je odgovorna za izmenjavo najnovejših dogajanj na področju oblikovanja delovnih mest. V organizaciji je prisoten že več kot 25 let in je pomembno prispeval v skupnosti delovnih okolij.
Izvedel je več kot 800 seminarjev po vsem svetu in vodil tudi interne delavnice ter seminarje za različne vodilne organizacije - tako velike kot majhne.
Mark je mnenja, da bi morali dobro zasnovani delovni prostori podpirati štiri osnovne tipe teamov, pri čemer zaposlene primerja z glasbeniki.
So vam všeč te ideje? Preberite o 5 praktičnih korakov za akcijo!
Mark Catchlove predlaga prehod z modela dela, ki temelji na aktivnostih (activity-based work), na pristop, ki temelji na odnosih (relationship-based work).